Forummenu:  Aanmelden forumAanmelden forum 

Het organiseren van toerritten door georganiseerde misdaad ?
Forum index / Hayabusa discussie   
Auteur Bericht
TaeboBert
Gast

Geplaatst: Ma 22 Mei 2006 20:38     Onderwerp: Het organiseren van toerritten door georganiseerde misdaad ?

Ik volg vaak de meetings en evenementen op de site Very Happy

Meestal zijn het de bekende personen die ritten en/of meetings organiseren.

Maar:

Wie of wat houdt mij als "georganiseerde misdadiger" Cool nu tegen om via het forum een meeting of ontmoeting te organiseren?!
Met het doel informatie te kunnen vergaren waar deze mooie Hayabusa's toch allemaal gestald staan. Twisted Evil

Of om direct tijdens zo'n meeting zo'n ding in te laden.

Het enige wat ik hoef te doen is mij in te schrijven als nieuwe Hayabusabezitter en vrolijk een uitnodiging te plaatsen op het Forum.
Er zijn altijd wel een paar mensen die op komen dagen.

Ik zorg voor voldoende geschut en ik ben weer een Hayabusa rijker.

Volgens mij gaat dit een keertje fout. Sad

Groetjes,
Bertran

Pirelli
Gast

Geplaatst: Ma 22 Mei 2006 21:47     Onderwerp:

????

Zoek je nu niet spijkers op heel laag water ?

Ja je kunt dit idd doen, maar dan is het makkelijker een tankstation te beginnen. Daar komen alle motoren langs.
Verder kun je nog een motorzaak beginnen. Niet alleen kun je dan je gestolen motoren verkopen, maar met een beetje mazzel komen
mensen zelfs hun motoren brengen voor "onderhoud" Dan hoef je niet eens meer het dievenpad op, ze worden gewoon gebracht.

Ik denk als je zo doemdenkend bezig bent, je nooit meer kunt genieten van je motor.

Geniet er gewoon lekker van. En zet hem altijd op slot, ook op een meeting.

Want anders kan je niets meer doen of organiseren. Want stel dat.........

Jerom
NOS injection poster

Geplaatst: Ma 22 Mei 2006 22:10     Onderwerp:

Tja, zo kun je helemaal niets meer doen.....
Je moet wel zo discreet mogelijk zijn met je gegevens e.d.
Ook als je iets koopt (vooral particulier) op internet en dit op laat sturen. Zo komen ze erg makkelijk achter je adres met alle gevolgen van dien. Gewoon ophalen of laten bezorgen bij vrienden of kennissen.

En zorgen dat je goed bent verzekerd voor diefstal.

Jerom

Chuck
Ere-lid

Geplaatst: Ma 22 Mei 2006 22:38     Onderwerp:

Als je ziet hoeveel Busa's er op www.veilingkijker.nl aangeboden worden lijkt het me gemakkelijker voor iemand met snode plannen om hier een fiets te "halen". Zoals al eerder besproken op deze site is de eenvoudigste manier om tijdens een proefrit niet meer terug te komen.
Dus als eerste: verkoop nooit je Busa
ten tweede: als er echt niets anders opzit en je moet hem verkopen, laat geen proefrit maken of neem de aspirantkoper ochterop voor een ritje.

Rob

1300Rlover
Special Guest

Geplaatst: Ma 22 Mei 2006 22:43     Onderwerp: Verrukkelijke achtervolging

Ha Bertran, in theorie heb je wel een beetje gelijk, maar lees even door.

In de praktijk schijnt het ook voor te komen dat bepaald lieden Harley meetings afstruinen, kentekens noteren van zeer bijzondere exemplaren en dan via bepaalde contacten via via de Rijksdienst voor het Wegverkeer aan de adresgegeven van de eigenaar komen. Vervolgens hoeven ze alleen nog maar op een onbewaakt moment naar dat adres te rijden om de Harley uit de schuur te trekken.

Hou je motor altijd zoveel mogelijk in het oog, rij zoveel mogelijk samen met betrouwbare maten en stal hem met voldoende sloten, zo mogelijk met alarm, laat hem niet onnodig op de openbare weg achter en realiseer je permanent dat een Hayabusa nu eenmaal bovengemiddeld diefstalgevoelig is.

Als jouw Hayabusa ooit wordt gestolen bij 1 van onze meetings is de kans nogal groot dat dit direct opvalt. Je mag er dan wel vanuit gaan dat die tientallen andere Hayabusarijders (jouw clubmaten) wel even de achtervolging inzetten. Dat lijkt me een zeer interessante ongeplande Hayabusaclubrit. Kans is erg groot dat je je motor al snel weer terugkrijgt en dat de dader voor de rest van zijn leven geen motor meer kan rijden. We zijn immers zelf wel in staat met dergelijke lieden af te rekenen en daar hebben we de professionals van justitie niet voor nodig. Je zal begrijpen dat de kans relatief klein is dat je motor bij 1 van onze meetings wordt gestolen, maar 100% zekerheid over deze kwestie bestaat niet.

WEES DUS ALTIJD ALERT

groeten van Piet Thumb up

haantjebusa
6th gear poster

Geplaatst: Di 23 Mei 2006 09:47     Onderwerp:

ik heb een GEL-zadel gevuld met C4 ....
als er een vreemde ermee vandoor gaat .... druk ik op 't knopje van mijn AB en is ie ineens weer afgestapt !!

moet je ook doen joh

Jerom
NOS injection poster

Geplaatst: Di 23 Mei 2006 18:35     Onderwerp:

Een voorbeeld.......
Citaat van regio nieuws bij ons:
Maandag 22 Mei 2006 motorfiets ontvreemd;
Getuigenoproep:
Maandag 22 mei jongsleden is een motorfiets ontvreemd die stond geparkeerd op de parkeerplaats van het gemeentehuis in Steenwijk. Het betreft een zwart/grijze Suzuki GSX-R 750 cc met het kenteken MJ-12-VG. De motorfiets stond afgesloten dmv een schijfremslot en stond tevens op stuurslot. Mogelijk dat buurtbewoners/werknemers van het gemeentehuis maandag mensen met de motor bezig hebben gezien. Zij kunnen dit doorgeven aan de politie via 0900-8844.

Zo zie je maar weer, laat je motor nooit op straat staan. Ze nemen echt alles mee.
Ik zie (zag) deze motor regelmatig staan op de parkeerplaats van het gemeentehuis waar ik regelmatig langs kom. Best wel in het zicht en op een hoekje met veel langskomend verkeer en tegenover woningen e.d. Je zal ze wat...... Mad

Jerom

Forum index / Hayabusa discussie   
Pagina 1 van 1

Webdesign by © 2010 Marcel Blankensteijn, Flyboy en Denman