Forummenu:  Aanmelden forumAanmelden forum 

justitie
Forum index / Veiligheid    Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Hayasuza
3rd gear poster

Geplaatst: Vr 12 Okt 2007 11:12     Onderwerp:

Cool Collega's, ben woensdag bij de rechter geweest.
Conclusie, als je gedagvaard wordt, altijd gaan, anders wordt je bij verstek tot de max straf veroordeeld.
Ik werd keurig netjes te woord gestaan, mocht mijn zegje doen. Het ging in feite om 2x meer dan 40 km te hard. De ene keer had ik geen enkele verklaring voor, heb dat ook gezegd. De andere keer moest ik snel naar mn werk. Heb uitgelegd dat ik mn rijbewijs voor mn werk hard nodig heb en dat ik tijdens spoeddiensten vaker te hard rijd.
Eis van de officier was 4 maanden rijontzegging en 500 euro boete. Werd na gesprek met de rechter 270 euro, ik mocht mn rijbewijs houden.

Dus: wanneer je te hard rijdt doe dit nooit meer dan 30 binnen en 40 km buiten de bebouwde kom. Wil je harder, zoek dan Duitsland op of screen een nederlandse snelweg waarvan je op dat moment (bijvoorbeeld door een screeningsrondje) weet dat er niet gecontroleerd wordt.

Andere zaken die ik daar leerde (andere verdachten) : check altijd of je verzekerd bent (1500 euro en een jaar niet rijden) en doe niet aan bumperkleven (maar dat doet een motorrijder toch al niet): 1500 euro en een jaar niet rijden.

Het viel me mee, ik werd niet afgezeken maar netjes behandeld. Toch probeer ik er in t vervolg weg te blijven. Thumb up

lioz
NOS injection poster

Geplaatst: Vr 12 Okt 2007 14:42     Onderwerp:

Nou dat viel dan weer reuze mee !

Het is inderdaad geen slecht idee om naar Duitsland uit te wijken voor het echte snelle werk. Maar helaas heeft niet iedereen de luxe om maar een paar honderd meter van de grens vandaan te wonen.

Het blijft dus altijd oppassen.

Als het donker is, rij ik sowieso meestal niet te snel omdat je die hufters niet of nauwelijks ziet staan.

En overdag kun je dan beter eerst de weg gaan verkennen. Wel zo verstandig.

Het is in ieder geval redelijk gunstig voor je afgelopen.

Lioz. Cool

Flyboy
Webmaster

Geplaatst: Vr 12 Okt 2007 17:02     Onderwerp:

Idd mooi weggekomen zo, gefeliciteerd zou ik bijna zeggen.
Greetz Flitspaal

Black Devil
Gast

Geplaatst: Za 13 Okt 2007 13:58     Onderwerp: gelazert

Hoi Valken

Op 15 sept 2007 Rijbewijs kwijt

mieschien heeft iemand hier verstand van,of meegemaakt,zal het kort houden en punt voor punt uitleggen

Reed op een 80 km weg en zou gelazerd zijn met 138 km
Achter me reed ook een motor rijder en deze zou 141 km gereden hebben (300 Meter achter me)
Ze hebben ons snel achter elkaar gelazerd,
Na 3 km werd ik aangehouden ,waren ons gevolgt(auto) we stonden stil bij een verkeerslicht (De ander hoorde niet bij mij)
Moest me rijbewijs laten zien ,en de de agent zei hierbij vorder ik je rijbewijs in
Daarop heb ik direct aangegeven dat ik niet zo hard reed,en vroeg of hij me dat te laten zien(kon hij niet)
De andere motor rijder konden ze wel zijn snelheid laten zien,deze was zijn rijbewijs ook kwijt
Moest hem geloven op zijn blauwe ogen
Agent A heeft me gelazerd en Agent B schreef de bon uit met zijn naam nummer enz,maar geen naam of no van Agent A
Kreeg ook geen bewijs van invordering rijbewijs
Er stond niet op de bon hoe ver ik van hun af was toen er gelazerd was,
Er staat in de wet dat als je gelazerd wordt je direct moet worden staan gehouden,dan kunnen ze je laten zien hoe
hard je reed als je daar op staat, zo als de Agenten beweren hoeft dat niet ?? als dat zo is hoeven ze je ook niet meer direct aan te houden !!
Had het rijbewijs al naar 3 dagen terug kunnen hebben ,als de politie het niet 6 dagen op kantoor
had laten liggen,het was Vrij 21 sept pas per post bij het parket,kon deze ma de 24 sept al weer ophalen
Transactie voorstel 400 Euro

Groet Black Devil , wacht op reactie

Andre

Chuck
Ere-lid

Geplaatst: Za 13 Okt 2007 15:05     Onderwerp:

Nou krijg je een "ik heb gehoorrd" zinnetje; Een (politie)ambtenaar in functie heeft een eed afgelegd om naar eer en geweten blah blah blah . Voor een rechtbank is dit blijkbaar genoeg. Als je door het rood rijdt en er staat een diender achter je hoeft hij dat ook niet te bewijzen met foto's of een video.
Ik denk dat je meer dan 400,- aan advocaat kosten e.d. kwijt bent om je gelijk te halen. Betalen en achter je laten zou ik doen. Eventjes balen, maar het is niet anders.

Nogmaals, dit was een "ik heb gehoord" verhaaltje.

Groetjes

Rob

Jerom
Gast

Geplaatst: Ma 15 Okt 2007 10:08     Onderwerp:

Als het zo gegaan is zoals BlackDevil zegt, klopt de procedure niet. police
Maarrrrrr....de ellende is; je kunt er geen fuck tegen kunt doen!!! angry

Inderdaad, gewoon betalen en gauw vergeten Sad Sad Sad

Gr. Jerom

1300Rlover
Ere-lid

Geplaatst: Ma 15 Okt 2007 19:55     Onderwerp: Succes

Hoi black devil,

Mijn advies is om snel het transactievoorstel te accepteren en direct te betalen. Jammer dan van het geld maar het is niet anders. Zo ben je er snel vanaf en dat is beter dan wat ook.

Geniet van je fiets en let op de snelheid.

groeten van Piet

Speeddemon
Gast

Geplaatst: Wo 10 Mrt 2010 02:45     Onderwerp:

heb ook een ervaring 3 jaar terug om 2200 uur ging een stukje rijden op de a 73 Venlo Nijmegen. was lekker aan het blazen 260 op het klokje tot cuijk. bijna geen verkeer toen even rustig aan ik reed met 161 een 90 km zone in (richting Nijmegen )bij het tweede stoplicht gedraaid en weer terug weer richting Venlo ( is een mooi knie bocht je) daarna 4 keer takenhofplein ook leuk voor de knie. richting Wijchen want ik had genoeg gespeelt . word ik in gehaald door een golf politie . ik mocht geen streep meer rijden . maar niks bij pa gebeld die kwam met rij bewijs werd ook gelijk in genomen ik heb een maand moeten fietsen openbaar vervoer en twee keer met de auto . maar toen kwam ik bij de rechtbank ,wat een eikel die rechter hij vroeg waar ik mee bezig was en of ik haast had . nee zij ik ik was lekker aan het rijden . hij zij dat ik door het oog van de naald was gekropen (wat hij daar dan mee bedoelt weet ik niet ) ik voelde me echt als of ik de grootste misdadiger was maar goed dat ik naar de rechtbank was gegaan wan ik kreeg de keus of 7 manden geen rijbewijs of meedoen aan een cursus ik heb het laatste gekozen want koen nie zonder rijbewijs. totaal kosten platje 1250.- eu 700 eu boete en 550 eu cursus . het is toch gek dat dit land zo gefixeerd is op snelheid en verkeer hoe komt dat toch . maar we gaan gewoon weer naar Duitsland . rijd zo hard als je kan maar wel buiten de grenzen Devil

kawabusa
Gast

Geplaatst: Wo 10 Mrt 2010 12:35     Onderwerp:

Het zijn ,zeg maar geen prettige ervaringen met die mannen in de opvalende en onopvallende auto,s en motoren .wat je zegt is helemaal waar het hele politie apparaat is een grote commercieele zaak geworden .dat zie je duidelijk als je 3 of 4 kilometer te snel hebt gereden en daar een acceptgiro voor in de bus krijgt maar met al die mijoenen automobilisten en motorrijders vult dat de pot lekker.het invorderen van het rijbewijs is een heel oud fenomeen ik was het namelijk al in 1978 kwijt toen ik het nog maar 4 maanden in m,n bezit had ,en de snelheden toen niet echt crimineel hoog lagen ,en de geldboetes er toen die tijd ook niet om logen.wat je toen wel veel makkelijker kon doen was wegrijden omdat er veel minder verkeer was en de communicatie middelen van de dienders niet op zo,n hoog niveau lag als vandaag de dag, ik had dan toendertijd ook een gele en een blauwe kenteken plaat in m,n bezit en deed er een andere kleur kenteken plaat op andere kleding aan andere kleur helm en ik reed zonder pardon naar het bureau met een stalen gezicht zei ik dat ben ik niet geweest ik was op een heel andere plaats er zal wel iemand een kenteken plaat hebben laten maken die rijd nu met mijn nummmer rondt dat lukte keer op keer .nu is dat met de gaikplaat een stuk moeilijker en de videoopnamen die ze bijna altijd hebben ,dus geven we wat gecontroleerder gas kijken wat vaker serieus in de spiegels en hopen we maar dat we de dans ontspringen . groeten rob

Foggy
0,5 Bar Turbo poster

Geplaatst: Wo 10 Mrt 2010 14:47     Onderwerp:

yep,

zodra ik aan het gas draai, weet ik altijd wat er voor, naast en achter me zit, zodra iemand aansluit gaat bij mij gelijk weer het gas dicht en laat ik deze passeren. Tevens een handig radarverklikkertje wat middels een fel flikkerend lichtje mij waarschuwt als ik een vast controlepunt nader.
Werkt perfect tot op de meter en herkend iedere paal in Nederland, Duitsland en Belgie. Andere landen nog niet getest maar volgens gegevens zou hij in heel europa trouwe dienst doen. Werkt via GPS, gewoon 12 V op aansluiten, 15 seconden geven om je te vinden op de aardkloot en viola. Niet groter dan een pakje sigareten. Blijft er weer meer geld over voor mooie gadgets voor de motor!! Werkt overigens ook goed in de auto!!!

CU Foggy Evileyes

kawabusa
Gast

Geplaatst: Wo 10 Mrt 2010 15:46     Onderwerp:

en pakken ze het niet af zoals de welbekende stinger ? wat is de naam van dat speeltje marchel ik ben geintereseerd .grts rob

Foggy
0,5 Bar Turbo poster

Geplaatst: Wo 10 Mrt 2010 16:17     Onderwerp:

nee, deze pakken ze niet af!!!!

Zal hem zaterdag meenemen!!!

Cu Foggy Evileyes

vanishing point
1,2 Bar Turbo poster

Geplaatst: Wo 10 Mrt 2010 16:20     Onderwerp:

Hey Manne en Vrouwe hierrrrrrrrrr , als ik het goed begrijp .
Is het systeem, en gps ontvanger met de mogenlijkheid op er een bestand in te laden met Waypoints.
LEES : Flitspalen en de meest bezochte plekkies van onze NOT vrienden .

In plaats van PIEPJES of andere geluiden , geeft DIT systeem een signaal door een lampje.

Zo niet , dan verwacht ik een HELE ANDERE UITLEG VAN Foggy (Marchel)

Foggy
0,5 Bar Turbo poster

Geplaatst: Wo 10 Mrt 2010 16:27     Onderwerp:

klopt VP,

apparaatje geeft ook piep geluid en middels 4 kleuren leds aan hoever verwijderd je spaargeldsnoeper staat.
Software is te updaten via internet en hij werkt echt veiloos!!
kleiner dan een pakje sigareten en gewoon aan de 12V.

Makkelijk zelf bedrading van 1 ultrabrightled verlengen tot in cockpit en de detector in je kontje opbergen.

CU Foggy Evileyes

kawabusa
Gast

Geplaatst: Wo 10 Mrt 2010 16:29     Onderwerp:

Kijk daar heb je wat aan ,ik ga het er zaterdag met je over hebben marchel .heel interessant zo,n kastje .grts rob Thumb up

Forum index / Veiligheid    Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

Webdesign by 2010 Marcel Blankensteijn, Flyboy en Denman