Forummenu:  Aanmelden forumAanmelden forum 

justitie
Forum index / Veiligheid    Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Hayasuza
3rd gear poster

Geplaatst: Do 08 Feb 2007 10:46     Onderwerp: justitie

Mad Hallo Hayabusisti, het is al eerder aan de orde geweest, maar ik moet toch ff mn hart luchten. Krijg een brief van justitie i.v.m. 2x binnen enkele maanden geflitst!! beiden keren 40 km/uur. Geen acceptgiro maar de mededeling dat ik een misdadiger ben die strafbare feiten pleegt en dus voorgeleid gaat worden aan de officier van justitie. Voelt niet goed en gaat waarschijnlijk veel euro's kosten plus een strafblad. Zouden jullie naar zo'n rechtszaak gaan of je gewoon bij verstek laten veroordelen?

Jerom
Gast

Geplaatst: Do 08 Feb 2007 18:46     Onderwerp:

Braaf heen gaan en heel veel spijt betuigen, misschien scheelt het wat. Als je niet op komt dagen kom je ongeinteresseerd over en zullen ze je hoog(er) aanslaan. (denk ik) police

Succes!!
Jerom

Dutch Windmill
Gast

Geplaatst: Do 08 Feb 2007 20:11     Onderwerp:

Yep.

En uiteraard uiterst goed oppassen als je je gas open trekt !

haantjebusa
6th gear poster

Geplaatst: Do 08 Feb 2007 20:22     Onderwerp:

Je kan ook als een soort "Hans Klok", vanuit een rookwolk, de rechtzaal binnenkomen.

Die rookwolk moet je natuurlijk wel eerst maken d.m.v. een burnout met je busa in de hal.

Wedden dat de rechter je een speciaal geval vind dan? Shattering

"wwrraaaaaaaaawwww"

1300Rlover
Ere-lid

Geplaatst: Vr 09 Feb 2007 00:51     Onderwerp: Gratis advies

Hoi Hayasuza,

Even gratis advies voor jou....

Als je zeker weet dat je inderdaad de feiten hebt gepleegd is het SLIM en in jouw belang om WEL naar die zitting toe te gaan.

Je trekt naar die zitting je allerbeste kleding aan en je regelt dat je er zeer serieus en superverzorgd uitziet, zodat alle notabelen in de rechtzaal denken: "Kijk, hier staat geen crimineel, maar een beste brave burger die zich helaas 2x qua snelheid heeft vergist....."

Zeg niet dat je vriendje op die brommer reed. Verzin geen smoesjes. Wees een vent en erken dat jij je helaas 2x vergist hebt in de snelheid van de fijne motor, en dat je dat eigenlijk normaal nooit doet (behalve op de Duitse Autobahn...) En dat je het ook nooit meer zal doen omdat je er heel veel van hebt geleerd.

Sowieso wordt het even flink betalen na die zitting, maar hou je rug recht, betaal de boete en probeer er iets van te leren.

In de USA is er een gezegde: Als je de boete niet kan betalen, pleeg dan ook niet het strafbare feit (If you can't pay the fine, don't commit the crime). Misschien is dat hier ook wel van toepassing.

Als je zeker weet dat jij die feiten niet hebt gepleegd, dan is het volgens mij slim om een advocaat in te schakelen die de verdediging professioneel kan verzorgen.

Succes op de zitting en groeten van drs. Piet

bandit
3rd gear poster

Geplaatst: Vr 09 Feb 2007 23:53     Onderwerp:

Helemaal waar Piet. Thumb up Thumb up Thumb up

Zeker wel gaan, je word daar als een klein kind behandeld, maar je maakt veel meer kans dat je er beter vanaf komt dan door niet te gaan.

Sterkte in ieder geval.

Snelle groet, Jaco. police police police

Hayasuza
3rd gear poster

Geplaatst: Za 10 Feb 2007 16:42     Onderwerp:

Rolling Eyes hallo medehayabusisti, dank voor jullie reakties. Jullie hebben me er van overtuigd dat het beter is om te gaan en de vernedering maar over me heen te laten komen. Wel heb ik gedacht dat ik mn bereikbaarheidsdienst voor het ziekenhuis waar ik werk ga gebruiken om wellicht een wat mildere aanpak te bewerkstelligen (bij een van mn overtredingen reed ik 40 km te hard op weg naar een patient, was nog echt waar ook!). Ik zal dan wel te horen krijgen dat ik als arts toch beter moet weten en me moet realiseren hoe gevaarlijk etc. etc. Nou ja, ik zie wel. Mn arrogante houding zal ik maar thuislaten, groetjes, suza Wink

haantjebusa
6th gear poster

Geplaatst: Za 10 Feb 2007 21:36     Onderwerp:

hallo Hayasuza,
niet zeggen dat je gineacoloog bent hoor. Laughing Laughing Laughing

groetjes Sander

"wwrraaaaaaaaawwww"

1300Rlover
Ere-lid

Geplaatst: Zo 11 Feb 2007 00:05     Onderwerp: NO way!

Hey Suza,

Neem uitgebreide informatie mee over je beroep en aanstelling bij het ziekenhuis en leg concrete bewijsbare patienteninformatie mee. In 1 van de twee gevallen kan dit verzachtende omstandigheden opleveren en strafverlaging. Of schuldigverklaring zonder strafoplegging voor 1 van de 2 gevallen.

Maar een rechter vindt het sowieso niet o.k. als die patient iemand was met een schaafwondje ofzo. Het moet wel gaan om een levensbedreigende situatie. De rechtbank is in dergelijke situaties DE PERFECTE plek om uit te leggen dat je iets fouts hebt gedaan MAAR in deze ZEER bijzondere omstandigheden kan er begrip zijn voor je gedrag.

Het zou nog het mooist zijn als je net met HOGE snelheid onderweg was om het leven van de vrouw van de rechter te redden, maar dat zou heel misschien wel een beetje toeval zijn... Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green

Als je netjes en zorgvuldig de pure feiten noemt en onderbouwt met informatie op papier zoals een patientendossier en informatie over de feitelijke noodoproep, dan noem ik jou niet arrogant, maar iemand die een goed verhaal heeft.

Rechters zijn vaak op zoek naar de waarheid. Vertel jij hem maar de waarheid. Je krijgt echt wel de tijd om alles r u s t i g uit te leggen.

Succes!

Piet

bandit
3rd gear poster

Geplaatst: Zo 11 Feb 2007 01:06     Onderwerp:

Piet jij wordt de HCH advocaat, top uitleg Thumb up Thumb up Thumb up

Snelle groet, Jaco. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Hayasuza
3rd gear poster

Geplaatst: Zo 11 Feb 2007 12:20     Onderwerp:

hey snelle jongens, geweldig, dit zijn reacties waar ik wat aan heb. Ik hou jullie op de hoogte, groet, Suza Wink Wink

Jerom
Gast

Geplaatst: Zo 11 Feb 2007 13:36     Onderwerp:

Hee advocaat Piet, heb jij ook nog een tip voor mij??

Ik ben aangehouden door een boze motoragent met een lasergun op zak. police Hij zei tegen mij dat ik 73 reed terwijl ik 100% zeker wist dat ik niet harder dan 60-63 heb gereden. Ik heb een behoorlijke felle discussie met hem gehad en vermoed dat hij waarschijnlijk een van de twee auto's voor mij heeft gemeten. Ik rijd daar 200 dagen per jaar langs en weet echt wel dat ik daar op moet passen dat m'n snelheid niet te hoog moet oplopen door de vele controles daar.

Als verklaring heb ik tot 2 maal toe opgegeven dat ik niet harder dan 60-63 heb gereden. Dit wilde hij natuurlijk niet noteren. Ook niet dat ik voor een derde maal verklaarde dat ik in ieder geval nooit geen 73 heb gereden. Dus heb ik geen verklaring af mogen geven.(alleen maar toegeven zeker, dacht het niet!!) Hij kan verd.....e zeggen wat hij wil en ik moet dat maar aannemen?? Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Heb hem dat ook wel heeel erg duidelijk gemaakt............. Mr. Green

We hebben toen maar ''vriendelijk'' afscheid van elkaar genomen, inclusief de opgeroepen collega's die na een (nood)oproepje van de agent erbij kwamen staan Mr. Green Mr. Green

Ga denk ik wel een briefje schrijven. Het zal wel een verloren zaak zijn maar toch.......... iemand tips?

1300Rlover
Ere-lid

Geplaatst: Zo 11 Feb 2007 15:34     Onderwerp: Z W I J G !

Ha Jerom,

Jij hebt weer zo'n bekende situatie meegemaakt: oom agent doet zijn best en signaleert iets.... en dan begint het feest. Hij houdt jou staande en gaat jou direct ondervragen HOE HARD je reed. Vanaf het moment dat hij de eerste vraag aan jou stelt is zijn formele verhoor begonnen. Oom agent behoort eerst tegen jou te vertellen (staat in de wet...) dat je niet tot antwoorden bent verplicht, maar sommige agenten vergeten dat in het heet van de strijd weleens, en ze hopen dat jij dan een domme jongen bent die dat niet in de gaten heeft..... Agenten willen nu eenmaal scoren (is hun vak) en jou het slachtoffer laten worden. TRAP er NIET in...

Mijn advies: zwijg. In Nederland heb je altijd sowieso het wettelijke grondrecht om te zwijgen in een discussie of verhoor door politie of marechaussee. Zwijg dan ook als het graf. Geef je rijbewijs en kentekenbewijs en verzekeringspapieren en ZWIJG. (Zorg daarom ook altijd dat je die papieren altijd bij je hebt. Want als jij gaat lopen zwijgen vinden ze dat niet zo leuk, en veel agenten denken dan simpelweg: o.k., die motorrijder zwijgt, dan geef ik hem wel een prent omdat hij geen papieren bij zich heeft hahahahahaha.) Het grote risico is voor JOU namelijk dat je in een verhitte discussie met zo'n fijne agent per ongeluk gaat vertellen dat je inderdaad 485 km per uur hebt gereden. Op dat moment komt er in zijn proces verbaal te staan dat de heer Jerom op zijn Suzuki Hayabusa met het kenteken MF-95-79 verklaarde dat hij inderdaad 485 km per uur reed op de N172, waar 80 de limiet is. Het mag duidelijk zijn dat een dergelijk verloop van HET VERHOOR nevernooit in jouw belang is. In het algemeen is mijn advies altijd. Zwijg, geef je papieren af ter controle en daarmee basta.

Bij een staandehouding proberen tal van agenten jou onder druk te zetten door flink en enorm stoer op jou in te praten, zodat je je na enige tijd een enorme lullo voelt en allerlei dingen zegt waar je na enige tijd ENORM spijt van krijgt. Als dan achteraf je advocaat spreekt dan zegt die advocaat: waarom heb je niet gewoon je kaken op mekaar gehouden? Je bent immers niet verplicht om mee te werken aan je eigen veroordeling.

Eigenlijk heb ik dus 4 adviezen voor je als je bent staandegehouden door onze blauwe supervrienden police voor een hoop gebakken lucht en een flinke portie ongein::
1. zwijg
2. zwijg
3. zwijg
4. zwijg

Als die agent er toch een bekeuring van maakt zou ik niet betalen maar aandringen op een zitting van de rechtbank. Je kan dan daar keurig netjes je verhaal doen en de zogenaamd correcte lasermeting betwisten. Als het om een zeer geringe overschrijding gaat zou ik niet zeuren en direct betalen, anders moet je weer een halve of een hele dag vrijnemen en dat is het niet waard lijkt me... Maar dat kan jij het beste beoordelen.

Succes!

groeten van drs. Piet

lioz
NOS injection poster

Geplaatst: Zo 11 Feb 2007 15:45     Onderwerp:

Uit je eerste verhaal is me niet duidelijk of je 40 km/uur te hard hebt gereden of dat ze je met een snelheid van 40 km/uur hebben geflitst. Tevens vraag ik me af wat de aldaar geldende maximum snelheid was. Dat maakt immers een behoorlijk verschil.

Ik ga er dus maar vanuit dat je 40 km/uur te hard hebt gereden. Rest alleen nog de vraag wat de maximum toegestane snelheid was.

Hayasuza
3rd gear poster

Geplaatst: Zo 11 Feb 2007 16:18     Onderwerp:

Ik reed beide keren 40 km/uur te hard, 1 x 110 waar je 70 mocht en 2e x 120 waar je 80 mocht. Met supersonische snelheden (220+) ben ik nooit gepakt, misschien omdat ik dan veel scherper oplet. Het zijn juist weggetjes van 70 of 80 limiet. Je hebt op een busa tijdens woon-werkverkeer toch helemaal niet in de gaten hoe hard je monster gaat. Iets te veel gas in zn 3 en je zit op 150.
O ja, in t donker rij ik nooit te hard omdat je flitsers e.d. dan helemaal niet ziet.
Overigens heb ik in mn auto zo'n cruisecontrol: dat helpt echt, maar ja... Mr. Green

Forum index / Veiligheid    Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

Webdesign by 2010 Marcel Blankensteijn, Flyboy en Denman