Forummenu:  Aanmelden forumAanmelden forum 

"dank u zon toertje limburg" 16-10-2016
Forum index / Meetings Extern Archief   
Auteur Bericht
kazoem
1st gear poster

Geplaatst: Do 13 Okt 2016 20:18     Onderwerp: "dank u zon toertje limburg" 16-10-2016

beste motorvrienden,

aanstaande zondag word het fantastisch weer.

ik, flowergirl, busagirl en wss een motorvriend frank de Bock uit België op bezoek bij jurgen en elvira in Kerkrade.
van daar uit word het of ter wel belgische ardennen of eifel.

zijn er nog geïnteresseerde ?

weet dat het kort dag is maar, was de weersverwachting aan het afwachten

eventueel een mogelijk meeting point total 't haasje op de A2 Maarheeze

hayabusajos
1,2 Bar Turbo poster

Geplaatst: Do 13 Okt 2016 20:43     Onderwerp:

ik ga mee, een rit in het zuiden kan ik toch niet laten schieten.

kazoem
1st gear poster

Geplaatst: Do 13 Okt 2016 20:51     Onderwerp:

Supertof Jos 👍zien je daar in kerkrade

hayabusajurgen
Webmaster

Geplaatst: Do 13 Okt 2016 22:17     Onderwerp:

Ik denk dat het ook Limburgse vlaai gaat geven 😉
Bij het ontbijt natuurlijk

hayabusajos
1,2 Bar Turbo poster

Geplaatst: Do 13 Okt 2016 22:37     Onderwerp:

vlaai als ontbijt is altijd prima.

kazoem
1st gear poster

Geplaatst: Vr 14 Okt 2016 19:38     Onderwerp:

Vlaai met kaffe nomnom

Busarider
2nd gear poster

Geplaatst: Za 15 Okt 2016 17:44     Onderwerp:

Ik ben er ook bij samen met een vriend
We hebben dan wel een tijd nodig en de verzamel plaats en dan tot morgen

hayabusajos
1,2 Bar Turbo poster

Geplaatst: Zo 16 Okt 2016 22:22     Onderwerp:

vandaag een leuke rit gereden met een lekker ontbijt vooraf, bedankt jurgen.

kazoem
1st gear poster

Geplaatst: Zo 16 Okt 2016 23:01     Onderwerp:

Hele leuke dag gehad op het begin na........

Schade aan de motor van helma net goed bekeken maar is iets meer dan verwacht, uiteindelijk da maar materiaal. Vrouwtje is ok beetje stijf gelukkig maar :-)

Bedankt iedereen en in het bijzonder Jurgen en elvira wat een ontvangst toptoptoptop

hayabusajos
1,2 Bar Turbo poster

Geplaatst: Zo 16 Okt 2016 23:22     Onderwerp:

even voor alle duidelijkheid helma is gevallen op de heenweg naar het beginpunt van de rit. dus niet tijdens de rit.
helma beterschap met je zelf en met de motor.
ik vindt het echt stoer dat je de rit zo goed heb mee gereden.
ik ken mensen die zouden na zo een schuifpartie naar huis gegaan zijn.
het was aan je rijden niet te zien dat je een ongelukje gehad had.

kazoem
1st gear poster

Geplaatst: Ma 17 Okt 2016 09:13     Onderwerp:

Ben ook supertrots op haar

#girlpower

flowergirl
1st gear poster

Geplaatst: Ma 17 Okt 2016 21:36     Onderwerp:

Hallo allemaal, vandaag veel spierpijn maar desalniettemin gisteren heerlijk gereden en een super ontvangst bij Jurgen.
Ik heb een fantastische man die mijn motor goed kan repareren :-)

hayabusajos
1,2 Bar Turbo poster

Geplaatst: Ma 17 Okt 2016 22:08     Onderwerp:

en anders roepen jullie maar dan kom ik helpen.

busagirl
Penningmeester

Geplaatst: Wo 19 Okt 2016 01:37     Onderwerp:

Zondag was zo'n kadootje qua temperatuur, die we met beide handen aanpakten, nog even een laatste mooie zondag meepikken.

Waar we eerst hier in de buurt zouden gaan rijden werd al snel omgezet tot een spontaan ritje naar de Eiffel.
Onze kersverse nieuwe leden Jürgen en Elvira nodigden ons uit om bij hun aan tafel in Kerkrade aan te schuiven voor een uitgebreide ontbijt/lunch compleet met diverse vlaaien alvorens de Eiffel in te duiken. Helaas maakte Helma voor mijn neus een schuiver bij de afrit naar een pompstation ergens halverwege Limburg. D'r achterwiel slingerde van links naar rechts. Ze liet Koen en mij nogal schrikken, het is altijd balen als zoiets gebeurd. Frustrerend omdat je het ziet gebeuren maar zo machteloos bent op dat moment omdat je niets kunt doen. Terwijl Koen en ik op onze hurken nog shakend de graspollen en modder tussen de remschijven en motorblok aan het vandaan zaten te peuren met stokjes stond Helma er heel relaxed bij. Koen fluisterde; ik ben zo blij dat ze niets heeft, ze heeft zoveel geluk gehad. Inderdaad want d'r motor cirkelde voor me naar de rand van de weg, het gras in en kwam tot stilstand tegen een paal. Zij had zich er heel handig af laten glijden en ze lag daardoor gelukkig aan de andere kant van d'r motor en niet tussen de paal en d'r motor in. Om gelijk aan te geven dat ze niks mankeerde, stond ze direct op. Ik ben blij dat ik altijd een redelijk afstand aanhoud met mijn voorganger anders had ik eroverheen gereden omdat ik dan niet meer de ruimte had gehad om uit te kunnen wijken. Terwijl het gebeurde zag ik Koen direct in zijn spiegels kijken en remmen. Hij hoorde haar via hun oortjes zeggen dat ze hem niet meer hield ook hij baalde enorm. Hij testte direct d'r motor en eigenlijk op de zichtschade na, kon ze er nog mee rijden. Ze besloot het te proberen tot aan Jürgen en Elvira in Kerkrade als het niet ging zouden we omkeren en teruggaan, samen uit, samen thuis. Het ging wonderbaarlijk goed, ze deed het super en net wat Jos al zei, aan d'r rijden zag je niets, echt een topper.

Die dag heb ik er zo'n 650 km op de teller bijgezet en dat zal voor haar niet veel minder zijn. Onderweg hadden we al een vriend van Koen opgepikt en zouden we Frans een stuk verder oppikken, hij is speciaal een heel stuk terug gereden naar ons toe. Echt erg vond hij het niet geloof ik want hij kwam vervolgens vol gas aan de andere kant van de weg aanscheuren, jeemig wat een lekker geluid komt er uit die korte pijpen van hem.

Eenmaal aangekomen bij Jürgen werden de motoren op elk leeg plekje in de straat geparkeerd en diverse buren kwamen naar buiten om te kijken. Het was een warm welkom bij hun thuis, de rest was er al even en had geduldig op ons gewacht totdat we er waren.
Jos en Jürgen hadden volgens mij beide een route klaar. Jos ging voorop het was druk in de Eiffel. Al snel bleek dat vele anderen hetzelfde idee hadden, het was gewoon druk met racewagens, wandelaars, fietsers en vele motoren. Het was een leuke en gezellige groep mensen, lekker gereden, tijdens dit jaargetijde kan ik altijd erg genieten van die verschillende herfstkleuren. Onderweg nog een terrasje gepakt en genoten van het warme najaars zonnetje. Uiteindelijk hebben we een iets kortere route gereden maar zeker niet minder mooi. Zo zijn we weer geëindigd bij Jürgen en Elvira voor de deur. Na afscheid te hebben genomen zijn we met z'n vieren weer terug gereden. Ergens voor Eindhoven zijn we nog wat gaan eten. Helma gaf aan dat ze nu toch d'r knie en arm begon te voelen. Koen en ik keken elkaar aan en knikten, dat dachten we al, niet dat je het aan d'r zag maar het is bijna onmogelijk om niets aan zo'n schuiver over te houden. Morgen zal alles stijf zijn en zal je spierpijn hebben, helaas spreek ik uit ervaring. Toch Helma je was de topper van de dag, echt een bikkel. Jou Koen heeft (buiten zijn uitlaten :) :) ) sorry Koen kon het even niet laten ha ha ik zal er nu niets meer over zeggen maar zijn ze er al af? Een hele mooie winterklus liggen, jou motor gaat er vast weer helemaal top uitzien. We spreken wel ff 1 ding af; je weet nu wat het is om te vallen en 1x is wel genoeg.

Allemaal en met name Jürgen en Elvira, bedankt voor de leuke en een beetje bizarre dag!!

.

Forum index / Meetings Extern Archief   
Pagina 1 van 1

Webdesign by © 2010 Marcel Blankensteijn, Flyboy en Denman